oper_1974 (oper_1974) wrote,
oper_1974
oper_1974

Categories:

"На железке" ( 65 фото )

Kihallgatás pertizántámadás 44 01.jpg
01-1102-eisenach-080397--294811.jpg



       Обусловленная идеологией самоуверенность определила и ход планирования кампании в целом - фюрер был несокрушимо уверен, что Советский Союз неизбежно развалится после первого же мощного удара вермахта, как карточный домик.
          И решительная победа ожидалась уже после окончания приграничного сражения. Поэтому немецкие железнодорожные войска не стали отягощать тренировками по перешивке колеи с европейской на русскую зимой 1940/41 года. Отсюда их полная неподготовленность.
         Первоочередной задачей стало расширение сети польских железных дорог с учетом предстоящих объемов грузоперевозок. Расширить сеть удалось, но в скором будущем она здорово облегчила немцам задачу уже невоенного характера. Речь идет об "окончательном решении" еврейского вопроса - переброске огромных масс евреев в лагеря смерти.
         Даже после вторжения в Советский Союз железнодорожные войска отнюдь не обрели приоритетную роль. Их оснащенность оставляла желать лучшего, и угнаться за высокими темпами продвижения войск им было крайне трудно.
        Урезались поставки горючего, которое военные железнодорожники получали по остаточному принципу после того, как удовлетворялись первоочередные потребности фронтовых частей.
         В конце концов командование приняло решение пополнить железнодорожные войска, призвав в вермахт персонал Имперских железных дорог.

Firenze helyreállítás 44 03.jpg
Verona 44_08 07 lekvár.jpg
Rioveggio partizán 44_08.jpg
Észak-Olaszország 44 01.jpg
With a few blades cleanup was not done well in the Verona Porta Nuova railway station.jpg
In the station of Tavernelle Emilia (north of Bologna).jpg
german trains railway snow winter nazi reichsbahn.jpg
Fuhrer_train.jpg
View of the new vehicle Hall of RAW Wittenberg with high-speed railcars of the type Cologne.jpg
Verona 44_08 07.jpg
Verona 44_08 06.jpg
Transport of Air Force unit probably in Norway.jpg
the roof of the imposing concourse of Milan and the improvised long passenger train.jpg
The particularly large destructive force after the heavy air attack on the repair shop Florence Porta Psato1.jpg
The particularly large destructive force after the heavy air attack on the repair shop Florence Porta Psato.jpg
Ancona 44_08 09.jpg
The North Italian train station Verona came into the sight of Allied bombers.jpg
Bahnhof Hamburg-Dammtor1.jpg
Bahnhof Hamburg-Dammtor.jpg
Arezzo 03.jpg
A rare color photograph german train railway.jpg
9490.jpg
Ancona 44 08.jpg
Milano 44_08 01.jpg
Looking into the track ahead of Florence.jpg
La Spezia train station in the northern Italian region of Liguria still quite relaxed.jpg
Air attacks and guerrilla attacks, such as here on a train at the tunnel of Monzuno.jpg
The holiday mood on the Adriatic but disappoint on oxcarts retreating German soldiers sit in.jpg
The elevated position clarifies the extent of the destruction in an American air attack.jpg
the destructive power of the bomb war with Florence.jpg
The completely destroyed facilities of the station Ancona in northern Italy.jpg
Ismeretlen 44_08 01.jpg
Targeted air strikes and guerrilla attacks in the summer of 1944 in northern Italy caused lasting damage to the infrastructure.jpg
S-Bahn Hamburg.jpg
ruins train color farbe image railway photo photos images pix pics picture pictures.jpg
Restoration of the railway tracks manifested by prisoners of war.jpg
Repair work on the route Bologna - Verona in Ostiglia.jpg
Reichsbahn_Nazi_Train_3.jpg
Reichsbahn eagle.jpg
railway as here in Ancona.jpg
prisoners of war had to be removed with simple means the damage to the railway tracks in Verona.jpg
Plenty of useful material is not much left after an American air attack on Florence.jpg
partisan attack targeted for disruption of rail services in Rioveggio.jpg
Much has been not much left Ancona Train Station after an Allied air raid.jpg
Kharkov train station.jpg
A 741 FS carves its way carefully through the chaos in Ancona train station.jpg
A picture of complete destruction offered this freight station in Florence after an Allied air raid1.jpg
FS-741 241 freight locomotive makes its way over the last skiable track in Ancona train station.jpg
Firenze 44_07 03.jpg
devastation caused by an air strike.jpg
Destruction in the Verona Porta Nuova railway station.jpg
Destruction in Florence Porta Psato.jpg
destroyed_locomotive_repair_shop__italy__by_futurewgworker-db151j6.jpg
Damage assessment in the depot Verona.jpg
Cleanup in Florence Fresole station.jpg
Arezzo 02.jpg
Arezzo 01.jpg
Ancona 44_08 10.jpg


Firenze helyreállítás 44 02.jpg
Contemporary jewelery during the state visit of the Hungarian regent Miklós Horthy at Hamburg Central Station.jpg
unknown station rendered the Allied airmen all the work.jpg
The elevated position clarifies the extent of the destruction in the main station of the Tuscan capital Florence.jpg
Quick refreshment during a troop transport during World War II in the Balkans.jpg



Tags: вторая мировая, противник
Subscribe

promo oper_1974 june 28, 2013 23:25 253
Buy for 100 tokens
По мотивам статьи Ростислава Горчакова. "В январе 1940 года рейхсканцлер Адольф Гитлер дал немецкой судебной системе оценку: "Наши суды - медлительные ржавые машины по штамповке возмутительно несправедливых приговоров". И тут же поклялся, что лично займется делом восстановления…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 39 comments
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →